Tepertős pogácsa

Megsárgult, régi szakácskönyvből kiszakadt lapon találtam ezt a pazar pogácsát. Talán még azok is megszeretik, akik eddig nem rajongtak érte, hozzám hasonlóan. Kicsit időigényes, de az eredmény kárpótol a fáradalmakért. A recepten annyit változtattam, hogy 2 tojássárgáját, és némi fehérbort adtam hozzá, az előírt ecet helyett. 2 nagy tepsivel lesz ebből a mennyiségből, természetesen felezhető a recept.

Hozzávalók:

  • 1 kg finomliszt
  • 10 dkg zsíradék /én a kacsa-, vagy libazsírra esküszöm a pogácsákhoz/
  • 70 dkg darált tepertő
  • 5 dkg élesztő
  • 1 dl bor
  • 2dl tejföl
  • 1 dl fehérbor
  • 4 teáskanál só
  • őrölt bors ízlés szerint
  • 1 tojás a kenéshez
  • 2 teáskanál cukor 1,5dl tejben feloldva


Elkészítése:

 Ha precízek vagyunk, a lisztet átszitáljuk /én nem vagyok az/, a zsírral elmorzsoljuk,az élesztőt a cukros tejben megfuttatjuk. A liszt közepébe mélyedést készítünk, beleöntjük az élesztős tejet,a tojássárgáját,3 teáskanál sót, a bort, tejfölt, jól kidolgozzuk. Letakarva langyos helyen fél órát kelesztjük. A megkelt tésztát kb. 1 cm vastagra kinyújtjuk, rákenjük a tepertőkrémet,amibe előzőleg belekevertük az őrölt borsot és az 1 teáskanál sót. Feltekerjük mint a bejglit, és kinyújtuk ismét. Négybe összehajtjuk, kicsit lenyomkodjuk, langyos helyre tesszük, 20 perces időközönként négyszer hajtogatjuk.

Két cm vastagságúra nyújtjuk, kiszaggatjuk, tetszőleges nagyságúra kiszaggatjuk, tetejét felvert tojással megkenjük. Forró sütőben 200 fokon pirospozsgásra sütjük.

Leave a Reply

